vineri, 17 februarie 2012

Managementul emotional


„Un reper pentru managementul emotional si responsabilitate este sa realizam ca trecutul nu mai poate fi invinuit pentru actiunile noastre din prezent ” – Doc Childre
              Foloseste propozitii ce incep cu „Eu cred”;
·        Folosind constient declaratia „Eu cred” se clarifica ceea ce crezi si recunosti ca esti o persoana responsabila pentru propriile estimari;
·   Angajaza-te in dialoguri si analize interioare. Alege un anumit moment pe zi in care sa pornesti un dialog interior;
·        Constientizeaza mesajul pe care ti-l transmiti inconstient;
·        Determina daca dialogul tau interior lucreaza pentru tine sau impotriva ta;
·        Gandeste-te regulat la ractiile pe care le ai cu cei din jur;
·        Acorda-ti cateva minute dupa ce te-ai intalnit cu seful tau, colegul tau de munca sau prietenul, in care incearca sa determini ce a influentat estimarile sau perceptiile despre cele intamplate. Asigura-te ca esti calm cand te angajezi in acest dialog interior. Fiind calm vei avea posibilitatea de a fi mai flexibil si rational si poti trage concluzii logice si corecte(realiste). Cand esti nelinistit sau suparat concluziile trase au tendinta sa fie inexacte, chiar irationale.
·        Intreaba pe alti despre opiniile lor. Orice eveniment sau situatie poate fi evaluat dintr-o alta perspectiva. Pentru o obiectivitate maxima intreaba-i pe ceilaltii cum au perceput sau au apreciat un anumit moment sau o anumita situatie.
Este mai important sa se tina minte evaluarile si estimarile facute, decat comportamentele celorlalti sau evenimentele care au cauzat anumite reactii. Intelesul pe care il atribuim persoanelor si evenimentelor pe care le intalnim sunt cele care determina sentimentele si comportamentul nostru. Facand aceasta distinctie, se asuma toata responsabilitatea pentru propriile succese sau insuccese. Este important sa se inteleaga ca gandurile, sentimentele si estimarile nu sunt constante, ele oscileaza datorita noilor informatii si situatii cu care se vine in contact.